maandag, november 22, 2010

Zorg-kosten.

Ik begin langzaam maar zeker te begrijpen waarom wat vroeger ziekenfonds of ziektekostenverzekering heette tegenwoordig naar de naam zorgkostenverzekering luistert.

Je bent er tegenwoordig van verzekerd dat je je aan het einde van het jaar stevig zorgen kunt gaan maken over de oplopende kosten.

Voor mij stijgt de premie volgend jaar met € 12 per maand en ik heb er weinig hoop op dat dit zelfs maar ten dele gecompenseerd gaat worden door stijging van de zorgtoeslag of mijn uitkering. Ik moet dus maar weer zorgen dat mijn kosten lager worden.

Misschien voortaan negen volkoren broden per maand minder eten? Oh nee: dat zal niet lukken, ik eet er maar anderhalf a twee per week dus dan moet ik iedere maand een brood terug leveren aan de bakker.

Geen opmerkingen: