woensdag, januari 05, 2011

Gezellige boel.

Het is nog steeds een gezellige boel in mijn tuin. Nadat het de eerste dagen na oud en nieuw wat rustiger was - ik vermoed dat veel vogeltjes de knalpartijen op een rustiger plekje hebben uitgezeten - zijn eer nu weer volop vogeltjes aanwezig die stevig dooreten van het voer dat ik ze verstrek.

Voor het tweede jaar op rij kom ik dan ook niet uit met de bestelde hoeveelheid voer en heb ik maar een tweede zending besteld bij Vivara zodat ik ook de rest van de winter van de drukte kan blijven genieten.

Inmiddels zijn ook de groenlingen, die zich eerder maar af en toe lieten zien, dagelijks aanwezig en vandaag kon ik weer twee soorten aan het lijstje toevoegen: twee eksters en een vlaamse gaai. Vooral die laatste vind ik leuk: die had ik zo midden in de stad nog niet eerder in de tuin gehad.

Wat vast ook een gezellige boel gaat worden is mijn bezoek aan Brabant komend weekend. Een van de vrienden daar was dit jaar al jarig dus dat moeten we nog maar even gaan vieren. Hopelijk wordt het redelijk weer zodat we ook nog even in de bossen bij Dorst rond kunnen gaan kijken wat daar zo hartje winter te vinden is.

Morgenochtend ga ik proberen hoe de OV-chipkaart werkt (en of de NS überhaupt wel werkt, want dat is tegenwoordig vaak ook maar afwachten) en volgende week maandag ben ik weer terug.

Geen opmerkingen: