zaterdag, februari 26, 2011

Belasting.

Dat begint het ondertussen wel te worden. De foto's van vorige week staan inmiddels op de pc maar ik ben er nog niet toe gekomen ze na te kijken en er een logje bij te schrijven.

Tot nu toe is de kascontrole voor de motorclub geweest (en zijn de boeken in orde bevonden), heb ik 12 belastingaangiftes, 3 btw-aangiftes en diverse aanvragen voor toeslagen en wijzigingen daarop ingevuld. Helaas nog niet die in Brabant: enkele jaaropgaves waren vorige week nog niet binnen dus in de loop van maart moet ik nog een keer die kant op.

Vandaag was Amsterdam aan de beurt. Wonder boven wonder ging alles goed met de OV-chipkaart (waar een mens zich al niet over verbazen kan). Alleen vind de NS het weekend een prima gelegenheid om her en der aan het spoor te gaan werken zodat de reis nu 3 1/2 uur in beslag nam door een stuk busreis tussen Meppel en Zwolle.

Kennelijk zag de NS zelf ook in dat het een en ander toch wel lastig was voor de reizigers: in de voetgangerstunnel in Zwolle werden pakjes papieren zakdoekjes uitgedeeld als doekje voor het bloeden (of zou het toch als promotie voor de aanstaande zijnde vernieuwingen op het station zijn geweest?). Ook een lipbalsem en een kaartje met de tekst "Zwolle spoort 2011" hoorde bij de presentjes. Nogal ongelukkige datum: vandaag spoorde Zwolle niet al te veel: behalve de treinen naar Groningen en Leeuwarden lagen ook die richting Nijverdal en Ommen er uit in verband met werkzaamheden.

Al met al dus 10 1/2 uur onderweg geweest voor € 65,==. (N.B. voor degenen die nu denken dat ik stinkend rijk aan het worden ben: daar moeten de kosten van bus en trein van € 33,30 nog af dus uiteindelijk is het krap drie euro per uur - maar OK: de meeste van die uren heb ik gewoon sudoku's in zitten vullen in de trein/bus).

Maandag naar Groningen voor de bronchoscopie en dan de rest van de week nog maar wat aangiftes de deur uit zien te krijgen. Als ik dringend om ontspanning verlegen zit probeer ik hier nog een logje over de vakantie in Limburg te plaatsen en her en der wat van jullie schrijfsels te lezen.

Geen opmerkingen: