zaterdag, februari 12, 2011

Onder voorbehoud (vervolg)

Woensdagmiddag kreeg ik een telefoontje van de transplantatie afdeling in Groningen. Na bespreking in het team is besloten dat inderdaad wat aanvullend onderzoek nodig is. Inmiddels heb ik ook de diverse afspraken binnen.

Allereerst mag ik op 21 februari mijn lichaam in een koker laten schuiven voor een CT-scan. Stelt niet zoveel voor.

Vervolgens mag ik mij op 28 februari melden voor een bronchoscopie. Dat is een onderzoek waarbij ze eens diep in de longen gaan kijken. Tevens wordt een spoeling gedaan, wat betekend dat er gekeken wordt of er ongerechtigheden uit de longen te spoelen zijn en wat dat na kweekjes dan eventueel blijkt te zijn. En er worden wat biopten genomen: kleine hapjes uit de longen die een beter beeld geven van de toestand van de longen en over eventueel aanwezige afstotingsverschijnselen uitsluitsel kunnen geven. Niet echt een onderzoek waar ik vrolijk van wordt (ik heb er de eerste jaren heel wat gehad en was heel blij toen die periodieke bronchoscopieën stopten), maar het is niet anders.

Tot slot mag ik me dan op 8 maart weer op de polikliniek longtransplantatie melden om te vernemen wat er uit is gekomen en wat er eventueel gedaan moet/kan worden.

Ik heb voorlopig weer genoeg in mijn agenda staan en zal maar vast wat extra strippenkaarten aan gaan schaffen.

Maar eerst ga ik maandag voor een weekje naar Limburg om in Blitterswijk de verjaardag van de vader van de ene helft van mijn Brabantse vrienden te vieren en hopelijk ook om gelijk hun belastingpapieren in orde te maken (anders moet ik daar in maart apart nog een keer voor naar het zuiden,. Niet dat ik dat erg vind, maar er zijn meer mensen met aangiftebiljetten).

Geen opmerkingen: