vrijdag, juli 29, 2011

Reageren lukt niet?

Gisteren was er een probleem met Echo/Haloscan en leverde reageren nogal wat problemen op. Dit probleem zou de afgelopen nacht echter verholpen moeten zijn.

Toch hoor ik nog dat sommige mensen niet of slechts na de nodige moeite kunnen reageren.

Echo opent het venster voor de comments in een nieuw venster(tje): ik heb de indruk dat dit af en toe als een pop-up wordt gezien en daarom geblokkeerd wordt. Om dat te omzeilen hoef je niet je pop-upblokkering uit te zetten: denk je dat dit het geval is probeer dan eens rechts te klikken op de "comments"-link en te kiezen voor "openen in nieuw venster" (of "openen in nieuw tabblad" als je dat makkelijker vindt). Vaak lukt het dan wel. (NB: in IE tenminste, in Firefox laat hij bij deze knop die mogelijkheden niet zien helaas, wel kun je dan onder" laatste reacties" een eerdere reactie op het logje op die manier proberen te openen)

Soms opent hij wel het venster maar blijft dit blanco. Ik heb de indruk dat in dat geval de boel bij Echo wat overbelast is, op zo'n moment zit er niets anders op dan het venster weer sluiten en later nog maar eens proberen.

Ik vind het zelf minstens zo vervelend als de mensen die tevergeefs proberen te reageren, maar een ander reageergeval installeren vind ik ook niet echt een oplossing: dan zou ik alle oude reacties kwijt zijn. We zullen er dus voorlopig mee moeten leven en hopen dat het snel weer allemaal helemaal in orde is.

Geen opmerkingen: