zaterdag, augustus 20, 2011

Avé lezers, zij die op vakantie gaan groeten U.

Vandaag afwisselend in de tuin aan het rondkijken geweest en aan het inpakken.

Kleding, medicijnen, tent, luchtbed, slaapzak, fototoestel, gitaar, muziekboeken en dergelijke staan inmiddels allemaal klaar.

In de tuin heb ik de tomaten die rijp of bijna rijp waren geplukt zodat die ook mee kunnen.

En nog wat uitgebloeide bloemen verwijderd. Ondertussen genietend van de wederom ruimschoots aanwezige vlinders. Maximumaantallen vandaag, tot nu toe: meer dan 18 kleine vossen, meer dan 12 atalanta's, 1 klein koolwitje, 1 klein geaderd witje en 1 distelvlinder.

De afgelopen jaren was het altijd spannend welke vlinder ik het meest zou zien: de dagpauwoog of de kleine vos. Meestal won de dagpauwoog (terwijl verder terug in het verleden juist de kleine vos duidelijk de overhand had). Dit jaar laten de dagpauwogen zich tot nu toe echter nauwelijks zien terwijl de kleine vossen in grote aantallen rond de vlinderstruiken, floxen en andere bloeiende planten zwermen of op muren en schuttingen zitten om zich op te warmen. Ook de distelvlinders zie ik dit jaar maar in beperkte aantallen, maar die wisselen vaker sterk van jaar tot jaar.

Dit is het laatste logje voor mijn vakantie, maar ik heb wel een drietal logs klaargezet die tijdens mijn vakantie automatisch zouden moeten verschijnen: Zing-Zo (de zondagse limerick), Thursday Challenge en Tegenstelling/Contradiction komen als alles goed gaat respectievelijk zondag, donderdag en vrijdag in beeld.

Ik zou zeggen: vermaak jullie, dan doe ik mijn best om dat ook te doen.

Tot over ruim een week.

Geen opmerkingen: