woensdag, augustus 17, 2011

Daar waren ze dan eindelijk.


Vanmorgen begon zonnig en het werd al snel warmer. Later kwam er geleidelijk steeds meer bewolking en was de zon steeds minder te zien en de afgelopen uren is het vrijwel geheel bewolkt.

Toch was het vandaag een prima dag om vlinders te zien. Voor het eerst dit jaar had ik meer dan vijf vlinders tegelijk in mijn tuin.

Niet alleen meer dan vijf, maar gelijk ook maar meer dan 35. Op een gegeven moment telde ik tegelijkertijd meer dan 15 kleine vossen, meer dan 10 atalanta's, 2 distelvlinders en circa 10 witjes. Van die witjes weet ik niet allemaal welke soort het was: het zijn nogal ongedurige beestjes die zelden lang ergens gaan zitten. En als ze dat wel doen blijven ze vaak nog druk met hun vleugels bewegen.


Ze zijn daardoor ook lastig goed op de foto te krijgen. Een klein geaderd witje besloot echter op een gegeven moment tot een uitgebreid onderzoek van de lavendel en door daar vlak naast te gaan zitten lukte het toch een paar redelijke (de perfecte zit er nog niet tussen) foto's van het diertje te maken.

Mijn dag is weer goed. Zeker omdat zo'n aangename dag in de aanloop naar mijn vakantie me een goed voorteken lijkt.

Geen opmerkingen: