zaterdag, augustus 13, 2011

Slechte eigenschap?

Vandaag liep ik er opeens weer eens tegenaan. Een slechte eigenschap (uh, ik doel niet op dat ergens tegenaan lopen).

Ik heb de onhebbelijkheid om mezelf en anderen nogal eens met de neus op, vaak verder onbeduidende, foutjes of afwijkingen van de regels te drukken.

De enige verontschuldiging die ik aan kan voeren is dat ik boekhouder ben (geweest) en dat het Pietje Precies spelen dan gewoon onder de noemer beroepsdeformatie valt.

Ik bedoel het goed en soms pakt het ook opbouwend uit, maar als ik me zelf er af en toe aan erger dan vraag ik me wel af hoe ik op zulke momenten op anderen overkom.

Eén troost: voor mezelf ben ik net zo vervelend: soms pas ik een verhaal dagen later nog op details aan en ik heb bijvoorbeeld tientallen haiku liggen waarover ik nog niet tevreden ben.

Vergeef mij zulk gedrag dus alsjeblieft: het is gewoon de aard van het beestje en ondanks het me er van bewust zijn moeilijk te veranderen.

Geen opmerkingen: