woensdag, augustus 17, 2011

Vakantie.

Ik meld het maar vroegtijdig zodat vaste lezers een andere bezigheid kunnen zoeken om de komende week door te komen: vanaf a.s. zondag tot en met volgende week zondag (of misschien de maandag er na) ben ik voor mijn jaarlijkse vakantieweekje in Duitsland hier niet aanwezig. De kans dat hier dan logjes verschijnen is uitermate miniem.

Ik zit die tijd met een grote groep vrienden in Bentheim tijdens de DNAT (Deutsch Niederlandisches Amateurfunker Treffen: een ontmoeting van radiozendamateurs). Veel van die zendamateurs kende ik ooit via een in 2003 overleden vriend en na diens overlijden namen een paar anderen mij op sleeptouw naar wat zendamateur ontmoetingen. In de loop van de jaren is dat uitgegroeid tot een aardige groep waarmee we altijd veel plezier hebben rond Hemelvaart op de Veluwe en de laatste week van augustus in Bentheim.
Gezamenlijk ontbijten, BBQ'en, boodschappen doen, naar het Kurbad, 's avonds een goed gesprek bij koffie of een goed glas ander vocht terwijl ik mijzelf nuttig maak door met de meegenomen gitaar voor de achter- (en soms voor-) grondmuziek te zorgen.

En zaterdag natuurlijk de radiomarkt (voor mij iets minder interessant) en in het slotpark een van de grootste (zoniet dé grootste) Flohmarkt van Europa met kilometers aan standjes, kleedjes, vlonders, stukken zeil etc. waarop alles wat je bedenken kunt, en sommige zaken die je nooit zou verzinnen, te koop wordt aangeboden. Hopelijk gaat de Flohmarkt dit jaar wel door: vorig jaar was het weer zo extreem dat deze werd afgelast. De tijd om standhouders en bezoekers genetisch te manipuleren zodat ze zwemvliezen zouden ontwikkelen ontbrak.

Ik ga me dus wel vermaken (wat voor weer het ook wordt, hoewel de voorkeur uiteraard uitgaat naar droog, zonnig en een aangename temperatuur) en zal bij de ijssalon op de markt een ijsje nemen op jullie gezondheid.


Dan nog even iets totaal anders: Melody zet regelmatig schrijfopdrachten op haar log en een daarvan is Woensdagse willekeur: dat mag overal overgaan en zoveel woorden tellen als je zelf wilt. Dit logje valt daar vast wel onder. En dat biedt me dan gelijk de mogelijkheid voor wat promotie: Melody organiseert ook met enige regelmaat een weblogmeeting en is nu bezig met het voorbereiden van een volgende. Deze keer in Lelystad. Allereerst moet dus even bepaald worden welke datum de voorkeur heeft onder de potentiële deelnemers aan deze dag: gekozen kan worden tussen 24 september of 8 oktober. Ik ben in ieder geval van plan er heen te gaan (de eerdere meeting in Dierenpark Emmen is prima bevallen) dus mocht je nieuwsgierig zijn wie die knakker is die hier de logjes vol schrijft of naar anderen kijk dan eens bij Melody voor de rest van het verhaal en binnenkort ongetwijfeld een overzicht van wie je allemaal zou kunnen gaan ontmoeten.

Geen opmerkingen: