donderdag, september 15, 2011

Niets te vertellen?

Het is sommige bezoekers misschien al opgevallen dat de laatste weken de korte verhalen schitteren door afwezigheid. Dat kan de vraag oproepen of ik misschien niets meer te vertellen heb.

Niets is echter minder waar: het probleem zit hem in de logs van degenen die de diverse schrijfopdrachten verzorgen. Die zitten nog steeds in een verhuiswagen die probeert over de weg van Amerika naar Europa te komen o.i.d. Met tot gevolg: geen nieuwe schrijfopdrachten.

Nu zul je misschien zeggen "dan verzin je toch zelf een opdracht". Ik heb dat geprobeerd, maar het nadeel is dat ik dan geen grens heb en mijn gedachten onbeheersbaar aan het zwerven gaan. Zodat ik geen kort verhaal krijg maar een boek. Ook leuk, maar zulke lange lappen tekst werken op een log niet echt dus zou ik het weer moeten gaan verknippen.

Ik werk dus liever aan de hand van zo'n opdracht: één duidelijk onderwerp en meestal ook een (globaal) voorgeschreven lengte van het verhaal. Een mooie uitdaging om mijn fantasie in toom te houden. Dus verschenen er de laatste weken hier geen verhalen.

Eén schrijfopdracht verscheen wel (die zat nooit bij web-log) maar had ik door mijn vakantie over het hoofd gezien. Inmiddels heeft Assyke de nieuwe opdracht voor de periode 15/9 tot 14/10 geplaatst. Een opdracht met een keuze uit vijf mogelijkheden. Waarbij niemand zegt dat je beslist moet kiezen. Ik ga dus tijdens het komende weekeinde in Brabant eens nadenken wat ik hiermee ga doen: er toch één uit kiezen, ze alle vijf maken, of misschien wel proberen een smakelijke hutspot van alle vijf de mogelijkheden te brouwen.

De initiatiefneemster voor Write on Wednesday en Vijf van Vrijdag is inmiddels verhuisd naar een adres buiten web(-)log en ondanks dat verwarrende berichten hierover de de ronde schijnen te doen blijven deze twee dus gewoon bij Aline verschijnen. De eerste WoW opdracht vanaf de nieuwe locatie verschijnt 21 september, de eerstvolgende VvV op 30 september.

Voor WE300 en Invalshoek blijft het wachten op het moment dat die verhuiswagen arriveert en alles weer op zijn plaats is gezet. Of op het moment dat ook degenen die deze opdrachten verzorgen besluiten op zichzelf te gaan wonen.

Geen opmerkingen: