woensdag, september 14, 2011

Open ateliers Oosterhout: Wendy van Wijk.

Tijdens de Open ateliers Oosterhout kun je in de opengestelde ateliers beeldende kunst in vele vormen bewonderen. Om die verscheidenheid ook hier te tonen vandaag wat werk van een schilderes waarvan ik twee jaar geleden nogal onder de indruk was.

Wendy van Wijk maakt werken die tot stand komen vanuit haar gevoel en emoties en dat is te zien. Veelal grotere werken (hoewel ze op kleiner formaat ook werk, vooral portretten, maakt waarvan ik geen foto's beschikbaar heb maar waarvan op haar site diverse voorbeelden te vinden zijn) die vaak krachtig zijn opgezet.


Sommige van die werken zijn figuratief: vaak beelden, al dan niet naakten, van in het algemeen vrouwen, ander werk is veel meer abstract. In de loop der jaren is ze steeds meer abstract gaan werken, ook de figuratieve werken neigen voor mij vaak naar enige abstractie.

Soms is het kleurgebruik zeer intens, een andere keer juist zeer ingetogen met vaak wel een enkel of enkele sterke accenten. Ik trof bij haar diverse werken aan die ik, als ik er de ruimte maar voor had, best bij mij aan de muur zou willen zien hangen.





Al met al een andere kunstenares die het zeker de moeite waard maakt de Open Ateliers een keer te bezoeken. Bovendien zijn er nog zo'n twintig deelnemende kunstenaars met verschillende stijlen en technieken, dus er is voor ieders smaak wel iets te vinden.

Geen opmerkingen: