woensdag, oktober 05, 2011

Haaidoettutweer!

Tegen betaling van 69 euro voor werk en onderdelen is de pc weer genezen verklaard. En na drie uur zonder problemen begin ik er echt vertrouwen in te krijgen.

Hoewel de videokaart het in een andere pc wel goed leek te doen lijkt het probleem toch gezeten te hebben in de aansluiting van de oude videokaart op het moederbord. Na goed schoonmaken en een nieuwe videokaart werkt het tot nu toe in ieder geval weer.

Alleen ben ik al een tijdje bezig om allerlei instellingen weer te krijgen zoals ik ze het liefst zie. De beeldschermresolutie was simpel opgelost. Moeilijker was het om het geluid weer werkend te krijgen: doordat alle usb aansluitingen losgekoppeld waren geweest vond de pc dat er nu allerlei nieuwe hardware aan gehangen was. Waardoor hij ondermeer de usb platenspeler opnieuw installeerde en daarbij ook "usb-audio-codec" als standaard instelde. Met tot gevolg dat er geen geluid meer uit de speakers kwam.

Het was even zoeken om dit recht te breien: bleek kwestie van bij geluidsinstellingen het vinkje bij "alleen standaardapparaten gebruiken" weghalen.

Er zal ongetwijfeld nog wel ergens een instelling zijn die nog hersteld moet worden, maar voorlopig doet alles het en ga ik niet lopen zoeken wat er nog meer anders is dan ik gewend ben. Ik kom het vanzelf wel een keer tegen.

De komende dagen heb ik in ieder geval genoeg te lezen want jullie hebben geloof ik niet stil gezeten de afgelopen week. ;)

Geen opmerkingen: