woensdag, november 23, 2011

Moet ik dat zomaar pikken?

Dat een energieboer mij via een chagrijnige voetbalcommentator meerdere keren per dag voor sukkel uitmaakt?

Zou je daar een klacht wegens belediging over in kunnen dienen? Een klacht bij de Reclamecodecommissie wegens onfatsoenlijke reclame?

Ach, het kan ook makkelijker: ik schop gewoon de poten onder hun stoel vandaan: voor de aardigheid heb ik wel even gekeken hoe hun tarieven dan wel zijn. Die blijken dus per KWh en per M3 ongeveer 10% HOGER dan bij mijn huidige leverancier.

Wie zijn hier nu de sukkels, heren van de Nederlandse Energie Maatschappij??

Aanvulling: ik heb het nog even verder doorgerekend (ook hun vastrechttarieven blijken aanzienlijk hoger, en de verbruikscijfers waar zij hun voorbeelden op baseren lijken in de verste verte niet op die van mij) en kom dan tot de conclusie dat ik met een eenjarig contract bij hun aanzienlijk duurder uit ben. Bij een driejarig contract (zoals ik ook bij mijn huidige leverancier heb) ben ik nog steeds iets duurder uit (dan krijg je bij hen een vaste klantenkorting die jaar na jaar oploopt) en bij een vijfjarig contract kom ik pas net iets goedkoper uit (scheelt dankzij die oplopende vaste klantenkorting ca. € 120 over vijf jaar). Waarbij je dan wel in aanmerking moet nemen dat je dan wel echt drie of vijf jaar aan dat contract vast zit (iets dat ze dus zelf in hun reclame tot sukkelig bestempelen): anders kom je niet aan dat laatste jaar met de hoogste korting en dus niet aan je voordeel toe terwijl bovendien de boete bij voortijdige beëindiging ieder mogelijk voordeel direct meer dan volledig teniet doet.

Laat mij dus maar gewoon zitten waar ik zit.

Geen opmerkingen: