vrijdag, november 18, 2011

Bijina, maar nog niet helemaal.

Gisteren voor de driemaandelijkse controle naar Groningen geweest. Niets spectaculairs, alleen die hardnekkige verkoudheid waar ik al een maand last van blijf houden.

De longfunctie bleek echter maar een fractie lager dan anders en ook bij het beluisteren van de longen werden geen al te vreemde geluiden waargenomen. Reden om aan te nemen dat het om een virale infectie in de bovenste luchtwegen gaat.

Daar helpen antibiotica niet tegen, die moet je gewoon "uitzieken". Ter ondersteuning krijg ik wel even een stootkuurtje prednisolon (2 dagen 30 mg en dan per 2 dagen met 5 mg afbouwen tot ik weer op de normale onderhoudsdosis zit).

Hopelijk gaat dit me helpen om definitief van hoesten, niesen, loopneus en dergelijke af te komen, het is allemaal namelijk vreselijk vermoeiend, daardoor ook niet goed voor mijn gewicht en vooral: na een maand wil ik wel eens iets anders, dit begint eentonig te worden.

Geen opmerkingen: