vrijdag, november 04, 2011

Rare jongens die reclamemakers.

Nadeel van de nog steeds hardnekkig volhoudende verkoudheid is niet alleen dat ik doodmoe wordt van dat hoesten, maar ook dat ik veel meer tv kijk dan anders. Nu hoeft dat op zich natuurlijk geen nadeel te zijn, maar wat een werk om iets fatsoenlijks te vinden tussen die 30 zenders die ik binnenkrijg. Het echte nadeel is echter dat je er daarbij niet aan ontkomt ook veel meer tv-reclames te zien te krijgen, iedere 15-20 minuten een kop koffie wordt wat al te veel van het goede.

Dus krijg je bijvoorbeeld een reclame te zien van een kaasmaker die een klap van de molen lijkt te hebben gehad. Anders kan ik niet verklaren waarom hij trots verkondigt dat zijn 30+ kaas gemaakt is van halfvolle melk. Een kul argument: 30+ kaas is en blijft 30+ kaas en bevat het daarbij behorende vetgehalte, of je hem nu van volle, halfvolle of zelfs magere melk maakt. Hooguit betekent het dat je meer melk nodig hebt om dezelfde hoeveelheid kaas te maken.

En dan zo'n figuur dat maar niet van zijn neusverkoudheid af komt. Nee, vind je het vreemd als je de gebruikte zakdoekjes tot schouderhoogte om je heen strooit? Koop een fatsoenlijke afvalbak in plaats van een neusspray man.

Ook de reclame van een telefoonprovider snap ik niet: als je met hen een kleine 30 minuten per dag belt schijn je je stem volledig te verslijten zodat je de rest van de tijd zo schor als een verkouden kraai door het leven gaat. Wat zegt dat over de kwaliteit van hun verbindingen?

En zo'n bronwaterjte uit de omgeving van een circuit in de Ardennen dan? Geeft er hoog over op dat ze het zuiverste water hebben. Nou dat moeten ze dan maar mooi in hun accu gooien, zuiver water is niet te zui drinken. Wat bronwater interessant maakt is juist dat het vreselijk onzuiver is en vol zit met mineralen en sporenelementen.

Lachen is dan die kippenbrader die een medewerkster laat verkondigen dat ze nog tot haar 67e moet werken. Waarop de jongeman voor de balie roept "Dan wacht ik wel even". Daar is het kind samen met haar collega behoorlijk van onder de indruk. Terwijl hij volgens mij eigenlijk zegt dat ze er uit ziet alsof ze ieder moment 67 kan worden.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over die nootjes waar als onaangename verrassing af en toe een exemplaar tussen zit dat zo idioot gekruid is dat je visite behoefte krijgt om je tuinvijver leeg te drinken om van die smaak af te komen. Lijkt met niet de manier om veel vrienden over te houden als je die bij een feestje op tafel zet. Bovendien heb ik geen vijver en wil ik de buren die er wel een hebben graag te vriend houden.

Geen opmerkingen: