zondag, januari 29, 2012

Djokovic-tory.

Sporten als voetbal, hockey, waterpolo en dergelijke interesseren mij bijzonder weinig. Ik ben meer een liefhebber van sporten waarbij een individuele (top)prestatie wordt gevraagd. En zelfs daar kijk ik eigenlijk alleen naar als ik niets anders te doen heb.

Nu had ik vanmiddag wel iets anders te doen: de contributienota's van de motorclub moesten ook weer getypt en afgedrukt worden. De finale van het tennis in Australië leek me echter ook wel interessant dus heb ik de tv aan laten staan en vanachter de pc geregeld even een blik geworpen op de ontwikkelingen daar.

Blij toe: het werd inderdaad een zeer interessante partij die en passant ook nog eens het record "langste single partij bij het Australian Open" ruimschoots verbrak.

Tijdens de vijfde set heb ik de nota's dus maar even de nota's gelaten (het typen en printen was klaar, nu resteert nog het plakken van adresetiketten op de enveloppen en daar vervolgens de nota's in drukken) om die helemaal te volgen.

Met twee spelers die, ondanks dat ze beiden tegen totale uitputting aan zaten, nog steeds tennis van een hoog niveau lieten zien. Waarbij Djokovic eerst op achterstand raakte maar uiteindelijk toch de langste adem bleek te hebben.

Als ik er zeker van kan zijn altijd zulke heroïsche taferelen voorgeschoteld te krijgen ga ik misschien nog wel wat vaker naar sport kijken ook.

Geen opmerkingen: