vrijdag, januari 06, 2012

Hatsjoe!!!

Het zit de hooikoortspatiënten niet mee dit jaar. Zojuist heb ik even een wandeling gemaakt en kwam onderweg, zelfs hier in het noorden, al veel pollenverspreiders vol in bloei tegen.

Zwarte els vooral, maar ook een enkele hazelaar en iets met katjes (geen wilg volgens mij, maar in bloei stond hij in ieder geval).

Ik heb zelf ook in lichte mate last van hooikoorts en verslijt momenteel inderdaad een stapel zakdoeken en wat pakjes tissues per dag. Gelukkig blijft het bij mij in het algemeen bij een flinke loopneus en leidt het maar heel af en toe toe irritatie van de ogen e.d.

Ik heb echter medelijden met de zware hooikoortspatiënten die nu zelfs hartje winter al niet meer zeker kunnen zijn van een nies-, proest- en irritatievrije periode.

Geen opmerkingen: