zaterdag, april 07, 2012

Daar ben ik weer.

Een flinke stapel aangiftes, een griepje dat zich behoorlijk hardnekkig toonde en een nieuw kunstgebit later heb ik eindelijk weer eens wat tijd voor mijzelf.

Om te ontdekken dat tussen de mail een bericht van Echo/Halo/JS-kit zit dat zij er per 1 oktober mee ophouden.

Dus mag ik gaan proberen hier een ander reageergeval te krijgen. Zal vermoedelijk wel betekenen dat ik terugga naar het systeem van Blogger zelf (dat lijkt tegenwoordig wel betrouwbaar te werken) en dat ik vermoedelijk jaren aan reacties straks kwijt ben (geen idee of het mogelijk is om die in b.v. het systeem van Blogger te importeren en al helemaal niet hoe dat zou moeten).

Ik zal er binnenkort eens mee aan de gang: als ik het tot 1 oktober laat wachten en het gaat mis dan is er geen tijd meer om een andere oplossing te zoeken, nu kan ik altijd nog weer terug naar de huidige template (die ik alvast heb opgeslagen) en het opnieuw proberen.

Wees dus niet verbaasd als het er hier ineens heel anders of heel kaal uit ziet: dan heb ik gewoon iets doms gedaan en ben ik nog bezig dat weer recht te breien.

4 opmerkingen:

Frans54 zei

Dit is dus dat oorspronkelijk Blogger reageer geval. Zal wel even wennen zijn: je moet (in ieder geval de eerste keer) een identiteit kiezen: als je niet al met een google-account bent ingelogd (dan neemt hij dat automatisch over als het goed is) zal voor de meesten de keuze voor "Naam/URL" de handigste zijn: dan kun je als het goed is je naam invullen en je het adres van je eigen blog.

Hanny zei

Als je Google-account hebt, is reageren niet zo moeilijk.

Anoniem zei

Hee, heb jij nog papieren aangiftes? Dat het stapels zijn bedoel ik?

Frans54 zei

Ongeveer half om half: veel van de aangiftes die ik verzorg zijn van ouderen. De meesten daarvan hebben geen computer, geen DigID en krijgen zolang hun aangiftes op papier worden gedaan nog automatisch een papieren exemplaar. Het zijn tegenwoordig wel de meest tijdrovende terwijl ze het minste opleveren (meestal namelijk niets: ik ga iemand die het van alleen een AOW-tje moet doen niet 20 euro vragen voor een aangifte: een enkele wil principieel betalen en geeft me dan een tientje, een ander haalt speciaal een moccagebakje als ik kom)