donderdag, juni 07, 2012

DiDi: Leren

Servicenummer

Hoge heren, in hun ivoren toren 
willen jouw probleem echt niet horen 

Ben jij je wel bewust; 
je verstoord zo hun rust 
Dus wordt je verteld: 
hun tijd is geld 

Zeur niet aan hun kop, 
los het zélf maar op 
Wat je ook beweerd 
jíj doet iets verkeerd 

Terwijl je dus wacht 
met een stevige klacht 
Bedenk je al snel 
ik krijg ze nog wel 

Ik ga mijn klacht publiceren 
en dat zal ze leren 

Die hoge heren. 


DiDi (dichters op dinsdag) is een initiatief van Melody. Bij haar vind je ook de opdracht van deze week en linkjes naar andere deelnemers. (Ik ben deze keer wat te laat, maar de geïnspireerde bui van vanavond leidde alsnog tot een in het onderwerp van deze week passend gedicht)

2 opmerkingen:

♫ Mel☺dy ♫ zei

Klinkt als een klok
klopt als een zwerende vinger
en ik geef je groot gelijk ook ;-)

Frans54 zei

Is gebaseerd op een ervaring met mijn provider toen die nog tiscali heette: volgens mij en alles wat ik kon doen om het te testen was mijn modem kapot, maar volgens hun zag ik dat toch echt verkeerd. Pas na lang aandringen kreeg ik bij de gratie Gods een ander modem - dat ik dan welzelf moest betalen want het oude was echt niet kapot. Nadat ik gemeld had dat het probleem hiermee wel degelijk verholpen was bleef dit verhaal over de kosten overeind, maar bleef het op het rekeningenfront verbazingwekkend stil, zonder dat men het nodig vond even door te geven dat men van gedachten was veranderd. (als de rekening wel was gekomen had ik ze wel even helpen herinneren hoe de vork werkelijk in de steel stak)