zaterdag, juli 28, 2012

Even een pauze inlassen.

Ik had het deze week weer druk met administratieve werkzaamheden. Van een paar mensen moest de btw aangifte tweede kwartaal de deur uit. Bovendien kreeg ik er nog een nieuwe klant bij die ik er eigenlijk helemaal niet bij kan hebben. Deze is recent een broodjeszaak begonnen en moet ook een btw-aangifte doen over het tweede kwartaal. Heeft echter nog geen boekhouder dus dat werd een beetje lastig. Bij wijze van uitzondering maak ik voor dit kwartaal dan ook een eenvoudige administratie zodat in ieder geval die aangifte op tijd de deur uit kan. Maar daarna zet ik hier toch echt een punt achter: ik kan gezien mijn beschikbare energie en tijd echt niet meer zakelijke klanten gebruiken. Zelfs het aantal particuliere klanten zit wat mij betreft redelijk aan het maximum.

Om even iets anders aan mijn hoofd te hebben dan administratieve zaken ga ik, na bestudering van het weerbericht, morgen dus waarschijnlijk nog een keer naar Emmen: deze keer om het andere deel van het park te bezoeken dat me de vorige keer te ver weg was om daar nog even heen te lopen op mijn al behoorlijk versleten voeten. Ongetwijfeld loop ik daarna door naar het hoofdpark in het centrum om in ieder geval de vlindertuin weer een keer te bekijken.

Eigenlijk had ik de weekendvoordeelpas voor de bus willen gebruiken om eens een andere vlindertuin te bezoeken, maar dat blijkt niet zo makkelijk te gaan als gedacht. Papiliorama in Havelte geeft op de site al geen mogelijkheid om er met openbaar vervoer te komen aan en volgens 9292-ov informatie klopt dat en zijn ze met de bus onbereikbaar.

De Orchideeënhoeve Luttelgeest geeft hetzelfde probleem. Die zijn weliswaar met het openbaar vervoer bereikbaar, maar alleen doordeweek: in het weekend gaat het niet lukken tenzij je het laatste deel van de reis per taxi aflegd. En dat wordt me toch een iets te dure hobby.

Dus wordt het toch weer Emmen en hun vlindertuin.

4 opmerkingen:

Hendrika zei

Kun je gelijk ook naar C'est la vie: http://www.cestlavie-emmen.nl/

Frans54 zei

Ziet er interessant uit. Even zien hoe mijn voeten/benen zich morgen houden, maar als het even kan ga ik daar ook een tijdje rondneuzen. Bedankt voor de tip.

Ria zei

Nederland is een klein land maar om gemakkelijk overal te komen ben je vaak uren langer onderweg dan het landje groot is.
Veel succes Frans en een fijne dag.
kijk eens of je de kolibri-vlinder kunt fotograveren, zou wel gaaf zijn.
groetjes en een fijne avond,
Ria

Frans54 zei

@Ria: de kolibrievlinder hebben ze niet in Emmen, dat is een vlinder die ik af en toe wel in de tuin krijg maar het is dit jaar (tot nu toe) erg matig met de vlinders. De verschillende soorten die ik elk jaar zie heb ik grotendeels al wel gezien maar de aantallen zijn bedroevend laag. Zelfs op de vlinderstruiken zitten vaker geen vlinders dan wel, en dan is het er nog maar één tegelijk.