vrijdag, augustus 10, 2012

Blauw.

Dat waren de enveloppen die iemand me eind vorige week bezorgde, samen met een ordner vol papieren en nog wat los spul. Met het vriendelijke verzoek zijn administratie en belastingaangiftes over 2011 in orde te maken voor het uitstel op 1 september af liep.

Daar ging dus wel even wat werk en tijd in zitten. Bovendien kwam er ook nog iemand met wat formulieren die ingevuld moesten worden maar waar hij zelf niet goed uit kwam. Het formulier stelde niet zo veel voor, het verzamelen van de gevraagde bijlagen wel, dus ook daarmee ging de tijd weer een tijdje grotendeels op.

Daarbij was het heel behoorlijk weer zodat ik me de resterende tijd/de pauzes wel in de tuin kon vermaken. Waar het onkruid- en vooral gras op plaatsen waar ik dat niet wil zien - nog steeds harder groeit dan ik het er in de weinige goedweerdagen tot nu toe uit kan trekken.

Tijdens die werkzaamheden in de tuin bleek ook dat het met de vlinders langzaam ergens op begint te lijken dit jaar. De aantallen zijn voor bijna alle soorten nog steeds bedroevend, maar vandaag heb ik bijvoorbeeld al vijf soorten gezien (van allemaal echter maar één exemplaar). De enige soort die af en toe in wat grotere aantallen te zien is blijft tot nu toe de dagpauwoog: af en toe twee tegelijk en gisteren zowaar een keer vijf tegelijk.

Om toch wat meer vlinders te zien moet ik dus toch nog maar een keer naar Emmen. Het weekendvoordeelkaartje voor de bus is dit weekend nog geldig en dankzij het abonnement kost de entree me ook niets extra dus kan ik er dit weekend nog een voordelig uitje van maken. Gelijk een mooie afleiding van de administratieve bezigheden, waarvan ik volgende week nog een klusje verwacht van iemand die eerder dit jaar ook uitstel had gevraagd.

Daarna wordt het ondertussen tijd de bagage voor mijn vakantie bij elkaar te gaan zoeken (ik wordt volgende week zaterdag opgehaald, maar ik heb een hekel aan haastwerk bij het inpakken: dat resulteert vaak in dingen vergeten. En wat vergeten is vanuit Bad Bentheim even ophalen zit er uiteraard niet in).

Ik vermoed dat het hier volgende week dus ook wat rustig blijft (de week daarna valt er helemaal een stilte).

1 opmerking:

Hanny zei

Ontspan maar goed tussen de vlinders! Er zijn slechtere plekken te bedenken.