vrijdag, augustus 03, 2012

Emmen 30 juli 2011 - vervolg.

Na ongeveer anderhalf uur in de vlindertuin had ik wel genoeg foto's van de vlinders en werd het hoog tijd om de rest van de dierentuin te gaan verkennen als ik nog voor zes uur helemaal rond wilde.


De eerstvolgende halte was het Afrikahuis, waar de witwangneushoornvogels - die dit jaar nieuw zijn in Dierenpark Emmen - zich deze keer wat beter lieten zien . Ondanks het zware gaas - begrijpelijk als je die snavels ziet - lukte het toch er een paar redelijke foto's van te maken.


De krokodillen lagen net zo lui te wezen als altijd en leverden geen bijzondere foto's op, maar de dwergmangoesten waren erg actief en een paar wat jongere dieren waren aardig aan het ravotten.


In het "Wilde Westen" deel lagen nu eens niet alle bisons te herkauwen maar stond er een aan de waterkant. Die kon ik tussen wat struiken door heel behoorlijk op de foto zetten.


De doodshoofdaapjes die zich bij mijn vorige bezoek vooral binnen ophielden deden deze keer ook buiten hun best het bezoek te vermaken.



De Zuid-Amerikaanse vogeltuin leverde weer een flink stel foto's op van sterns, ibissen, lepelaars, flaminga's en loopvogels, waarbij de foto's van wat ik op een soort steltkluut houdt deze keer goed wilden lukken. Meestal zijn ze te beweeglijk en blijven ze wat op de achtergrond of tusen de begroeiing verscholen.


Aansluitend kwam ik in AmeriCasa aan waar de gouden leeuwaapjes zich deze keer gewillig op de foto lieten zetten.


Ook de witgezichtsaki's, die in eerste instantie in hun verblijf in een hoekje van de Casa zaten, kwamen uiteindelijk in beweging en lieten zich toen wat makkelijker fotograferen.


Op de Afrikasavanne vertoonden de gebruikelijke dieren zich voor mijn lens, maar kwamen op een gegeven moment ook de penseelzwijnen mijn kant op wandelen wat me eindelijk een keer de kans gaf die ook goed op de foto te zetten zonder meer in te moeten zoomen dan goed is voor de kwaliteit van de foto's


Binnenkort neem ik jullie mee op mijn verdere route door het park.

Geen opmerkingen: