maandag, maart 28, 2005

2e Paasdag

Veel mensen gebruiken 2e paasdag om meubelboulevards onveilig te maken. Ik niet: ik heb meubels genoeg, er is nog niets waar ik doorheen dreig te zakken, mode verschijnselen in de woninginrichting daar doe ik lekker niet aan mee: dus waarom zou ik.

Wel ben ik vandaag even over de jaarmarkt hier geweest. Eigenlijk in de hoop dat de man met de tomaten en courgette planten er zou staan, maar Pasen valt dit jaar echt te vroeg denk ik.

Maar toch ben ik niet met lege handen thuisgekomen: 2 CD's van Johnny Cash (Silver en Songs of our soil, beiden de rerelease met bonustracks, die ik eerder wat te duur vond).

En ik heb mijn kruidenvoorraad weer eens aangevuld: bonenkruid, oregano, basilicum, knoflook poeder, hot kerrie en koenjit kurkuma. En wat grote (450 gram) potten sambal: badjak udang: aanbevolen bij gamba's maar ik gooi het in bijna iedere vis-wok-schotel die ik maak. de "gewone" ulek en straks moet ik nog een pot halen: zie net dat de extra hete bijna op is: sambal setan, en die gebruik nou net heel veel in gehaktballen en gehaktschotels.

Ter afsluiting heb ik op de kermis nog het aanwezige kleingeld in een gokkast gegooid zodat de collectie beren weer met 2 exemplaren is uitgebreid. Op de eerste de beste braderie had ik ze waarschijnlijk goedkoper kunnen krijgen, maar ach het gaat ook om de lol nietwaar.

Vanmiddag nog even bij de country line-dancers kijken (hoewel kijken: het gaat mij meer om de muziek) en die pot sambal halen en dan is ook dit lange weekend weer voorbij. Niet dat dat voor mij als WAO'er veel uitmaakt; maar ik wou degenen die wel een baan hebben maar even voorbereiden op de dag van morgen.

Update 15:00
De sambal setan is gekocht en ik heb gelijk de rest van de kruidenvoorraad even gecontroleerd dus is er ook nog paprikapoeder,nootmuskaat(gemalen), Laospoeder en trassi bijgekomen. En een voorraadje sesamzaad: kan ik weer extra lekkere broden bakken.
En ik heb ook de Johnny Cash DVD "American Icon" toch maar gekocht, ondanks dat veel van het materiaal hierop ook al op andere DVD's staat.

Maar het kijken/luisteren naar de country line-dancegroep is letterlijk in het water gevallen: iemand heeft een half uurtje geleden aan de koudwaterkraan gezeten en de douche aangezet.

Geen opmerkingen: