zondag, maart 13, 2005

Vraagjes.

Via Beau kwam ik bij Pollie terecht die een vragenlijst op haar log had gezet in de hoop haar lezers wat beter te leren kennen. Het was uitdrukkelijk niet als stokje bedoeld, en ik ben ook in principe niet van plan in de toekomst stokjes aan te nemen, maar ik vond de vragen leuk genoeg om ze hier zelf een keer te beantwoorden.

01* Hoe kwam je op het idee om een (web)log te beginnen?
Een kennis wees me op een bij Verbal Jam lopende discussie die ik wel interessant zou vinden. Dat was mijn allereerste kennismaking met weblogs. Het beviel me en dus ben ik via VJ’s linklijst eens gaan zoeken naar andere logs die ik leuk/interessant vond. Zo kwam ik ook bij CiNNeR terecht die mij op een gegeven moment vroeg of ik niet wat gastlogs voor haar wilde schrijven.
Dit leidde ertoe dat een aantal mensen, m.n. Jongen van de Slijterij, Pauline en natuurlijk Beau, heftige pogingen gingen doen mij over te halen een eigen log te starten. Wat hen, zoals jullie zien, uiteindelijk gelukt is.

Vervolg:

02* Wat is de reden dat je hem zo genoemd hebt?
Ik heb een longtransplantatie gehad: met recht een “Alles of niets” operatie. En ik heb zelf in de loop van de tijd wat liedjes geschreven onder het pseudoniem FC Broke, wat enerzijds een Engelse vertaling is van een verbastering van mijn achternaam en anderzijds een verwijzing met een knipoog naar Johnny Cash, waar ik een grote fan van ben. Zonder cash ben je blut en aangezien ik bepaald geen Cash ben....

03* Ben je meer een logger, weblogger of een lifelogger?
Een beetje van alles wat. Verhalen over avonturen op de motor, verhalen over mijn ziekte en transplantatie. Maar ook reacties en commentaar op wat ik in het nieuws tegen kom en af en toe wat mooie plaatjes.

04* Hoe lang bestaat je (web)log al?
Nog maar net een maand.

05* Hoe onderscheid je je van andere loggers?
Doe ik dat? Er zijn meer loggers die problemen met de gezondheid hebben. Er zijn meer loggers die hun geschiedenis aan hun log toevertrouwen. Ik mag dan af en toe wat eigenwijs kunnen zijn, ik ga me zelf toch maar geen zegel van exclusiviteit op enig gebied toekennen.

06* Welke andere log vind je briljant en hoezo?
Heel wat. Iedereen is op zijn eigen manier uniek bezig. Dus als ik namen ga noemen vergeet ik vast een heleboel logs die het ook waard zijn genoemd te worden. De logs in mijn linklijst horen er in ieder geval bij.

07* Ben je wel eens bij weblogmeetings geweest?
Kort maar krachtig: Nee.

08* Zijn er vriendschappen uit het loggen ontstaan?
(Nog) geen RL vriendschappen. Wel zijn er een aantal loggers waarmee het contact verder gaat dan alleen af en toe op elkaars posten reageren. En daar zit er in ieder geval één bij die ik best beter en RL zou willen leren kennen.

09* Wat voor leuks is je bij gebleven van een andere (web)log?
Verhalen over geboortes, huwelijken, of (helaas niet zo leuk)juist even er helemaal doorheen zitten. Die heel persoonlijke verhalen grijpen me altijd wat meer aan en blijven me langer bij.

10* Wat zou je als tips willen meegeven aan andere loggers?
Maak je verhalen niet te lang (En nu niet allemaal gelijk beginnen over potten en ketels: ik beken schuld)

Dit was de vragenlijst. En het is geen stokje, maar gooi gerust jouw antwoorden in de reageerbox als je daar zin in hebt. Of gooi daar een linkje neer als je het leuk vind een dergelijke post ook op je eigen log te zetten en vind dat ik die ook moet lezen.

Geen opmerkingen: