zondag, mei 01, 2005

Vakantie.


In eerste instantie zou ik afgelopen vrijdag al vertrekken voor een week vakantie op de Veluwe. Ik ben echter door mijn oogklachten voor mijn vervoer op derden aangewezen en de vriend uit Brabant die me op zou halen en op de camping afleveren kon in het weekend niet zodat het vertrek nu op maandag is.

Nu vragen jullie je misschien af “waarom dan niet iemand anders, of gewoon de trein”

Wel, deze vakantie is deels een werkvakantie. In december 2003 overleed een vriend van me die geen familie maar wel een hoop schulden achterliet. Hij had mij daarom tot executeur-testamentair benoemd om ervoor te zorgen dat alles zo goed mogelijk afgehandeld zou worden. Ik had dit natuurlijk af kunnen wijzen. Dan had het kantongerecht iemand benoemd die zich vervolgens dood zou zijn geschrokken van de puinhopen in de woning. De overledene was namelijk een echte hamster en uit de woning, die volgens de WOZ-beschikking 58 m2 mat, haalden we ongeveer 108 m3 aan spullen.

Omdat de nalatenschap beneficiair aanvaard is moet de afhandeling bij het kantongerecht verantwoord worden en moet ik alles “tegen de best haalbare prijs” zien te verkopen. Een opkoper laten komen was dus geen optie: die betalen nauwelijks iets en sommigen vragen zelfs geld (tot aan € 30 per uur) voor het ontruimen. Nadat het echt onverkoopbare spul afgevoerd was kreeg ik dus de hele vracht goederen bij mij thuis te staan. Gelukkig heb ik een vrijstaande woning met een ruime schuur waar ik alleen woon. Maar alle vrije ruimte was in eerste instantie wel nodig om alles op te slaan.

Inmiddels is de stapel zover geslonken dat het in de logeerkamer en de kamer die ik boven leeg heb staan past. Wat nu nog over blijft is spul waarmee ik een keer op een rommelmarkt moet gaan staan en deze week op de Veluwe wordt georganiseerd door de zendamateur vereniging waarvan hij lid was. Op hemelvaartsdag is er een grote radiomarkt en daar hoop ik al het radio gerelateerd spul te kunnen verkopen. Er staan dus 16 kratten en een partijtje dozen en koffers klaar met al het te verkopen spul plus nog een flinke bos antennes e.d.

Tel hier mijn eigen kampeeruitrusting nog bij en dan zullen jullie begrijpen dat dit niet met een gewoon personenautootje te vervoeren is. Zelfs een stationwagen zou waarschijnlijk te weinig ruimte bieden. De vriend uit Brabant heeft een Landrover en die biedt de ruimte om flink door te stapelen. Wat nu klaar staat moet er in ieder geval in passen. Als er ruimte overblijft vul ik het nog aan met wat kratten computer toebehoren en kampeeruitrusting waarvan ik verwacht dat het daar ook wel te verkopen valt.

Dat wordt dus morgen en hemelvaartsdag een heel gesjouw. Maar de rest van de week ga ik heerlijk van de rust op de Veluwe genieten.

Als het een beetje redelijk weer blijft zal ik eens zien of ik deze week 21 kilometer en 85 meter kan wandelen. Iemand heeft mij namelijk een stevige test voorgeschreven. Bovendien vind ik wandelen leuk en heb ik de afgelopen jaren al tientallen kilometers in deze omgeving gewandeld.

Zondagmiddag of –avond kom ik weer thuis. Ik wens iedereen mooi weer (dan heb ik het waarschijnlijk ook) en een leuke week toe.

Vriendelijk verzoek tijdens mijn afwezigheid niet op tafel te dansen.

Geen opmerkingen: