woensdag, augustus 10, 2005

Je zou er moe van worden.

De Thuiszorg hier doet prima werk. En de wachtlijsten vallen hier geloof ik wel wat mee. Maar als organisatie zijn ze soms toch niet helemaal goed bezig.

Waren er enige tijd al de perikelen met de wat rommelig geregelde bezorging van de "cleaningbox" nu was er een ander probleem: mijn vaste hulp was met vakantie gegaan.
Dat hoeft natuurlijk geen enkel probleem te zijn: gewoon de vervanging regelen en het enige wat mij dan nog te doen staat is weer eens uitleggen waar alles staat, wat er moet gebeuren e.d.

Normaal heb ik op maandagmiddag de huishoudelijke hulp.Een aantal dingen kan ik zelf wel en die doe ik dus ook. Zo had ik maandagochtend zoals altijd het bed afgehaald en de wasmachine gevuld en gestart. De was uit de machine halen, ophangen e.d. is echter een ander verhaal. En ook het bed opmaken gaat me niet echt makkelijk af. Dus dat doet de hulp.

Alleen deze maandag niet: er was al geen telefoontje geweest over de vervanging maar zo'n kleinigheidje hebben ze vaker. Uiteindelijk heb ik dus maar eens gebeld. Daarbij kreeg ik een medewerkster aan de lijn die de telefoon maar even had aangenomen, want het was erg druk en alles en iedereen was bezet (zouden ze meer van dit soort foutjes hebben gemaakt?). Ze noteerde mijn gegevens en beloofde dat ik binnen twee uur teruggebeld zou worden door de betrokken medewerkster.

Dat werkte dan weer wel: het werd zelfs binnen een half uur. Sorry, ze had een foutje gemaakt, ze zou direct gaan kijken wat er nog mogelijk was deze week en nog dezelfde middag terugbellen. Ook dit ging weer prima: ik zou op woensdag de vervangende hulp krijgen.

Ach waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, en het is uiteindelijk snel en efficient opgelost. Dus echt boos ben ik allang niet meer.
Maar ik heb wel twee nachten op een los liggend hoeslaken geslapen met over mij heen een dekbedovertrek waar het dekbed op zou moeten blijven liggen maar dat natuurlijk niet deed.

Als ik dus even wat minder reageer dan jullie gewend zijn: ik moet wat slaap inhalen en proberen of ik nu eens definitief van die opnieuw de kop opstekende verkoudheid af kan komen.

Geen opmerkingen: