donderdag, augustus 11, 2005

Trek de beurs: het gaat goed.

Dat is de strekking van het verhaal dat op RTL-Z verteld wordt. In tegenstelling tot wat sommige "deskundigen" verwachten is er het afgelopen kwartaal weer sprake van groei geweest. Na een aantal maanden van economische krimp net op tijd om te voorkomen dat er officieel van een recessie gesproken zou moeten worden.

En prompt staat er dus weer een econoom te roepen dat we met zijn allen niet zo voorzichtig moeten zijn, meer vertrouwen moeten hebben en vooral: meer uit moeten geven.

Voor de zoveelste keer: ik, en ik denk velen met mij, wil best geld uitgeven. Maar dankzij een aantal maatregelen van de regering de afgelopen jaren, door almaar stijgende kosten terwijl mijn uitkering geen cent beter wordt, kan dat gewoon even niet. En met de aanslag op mijn beurs die met het nieuwe zorgverzekeringsstelsel in het verschiet ligt zal het er de eerste tijd ook wel niet van komen.

Meneer de econoom in Uw drie-delig maatpak, met Uw Rolex, met een Mercedes of vergelijkbare auto voor Uw villa van tig ton: U heeft makkelijk praten maar voor de meeste mensen geldt "wat je niet hebt kun je niet uitgeven". Dat de er in Nederland voor recordbedragen rood gestaan wordt bij de bank zou bij U toch wel een lichtje op mogen doen gaan: er zijn al heel veel mensen die noodgedwongen meer uitgeven dan er binnenkomt!

Geen opmerkingen: