woensdag, augustus 31, 2005

Reisje.

Het openbaar vervoer viel tijdens de reis naar Amsterdam en terug van gisteren mee én tegen. Mee vielen de busreizen naar Heerenveen en terug, met dank aan de zomeraktie van Arriva waardoor ik voor € 1,- per enkele reis klaar was in plaats van de gebruikelijke 9 strippen.

Tegen viel (ik zou bijna zeggen: zoals gebruikelijk) de NS. Heen viel het nog een beetje mee: maar 11 minuten te laat in Amsterdam. Terug maakten ze dat echter ruimschoots goed: eerst bleek de trein onverwacht van een ander perron te vertrekken. Ik haalde hem nog wel maar vervolgens vertrok hij ruim te laat, reedt vervolgens het halve traject naar Amersfoort met een sukkelgangetje en kwam dus ruim te laat aan in Amersfoort waar ik de aansluiting naar Friesland miste en dus een half uur mocht wachten op de volgende trein. Die vervolgens ook weer met een minuut of 6 vertraging in Heerenveen aankwam. Gelukkig sluit de bus niet al te krap op de trein aan.

Ik ben van het openbaar vervoer afhankelijk. En meestal gaat het, zoals vandaag, redelijk goed. Maar on nu te zeggen dat ik echt vrolijk wordt van het vooruitzicht een bus/treinreisje te gaan maken gaat wat te ver. Daarvoor is er nog té veel te verbeteren: aan de stiptheid, en vooral aan het informeren van de passagiers bij wijzigingen, vertragingen etc.

Geen opmerkingen: