vrijdag, september 16, 2005

Begrijp je dat nou?

Hij zat aan de bar. Voor hem stonden een paar lege glazen en hij wenkte om een nieuw glas. Toen dat gearriveerd was begon hij een gesprek met de vrouw naast hem. Nou ja, gesprek; hij praatte en zij luisterde.

"Mijn vrouw begrijpt me niet" begon hij. "Dat klinkt misschien afgezaagd, maar het is echt zo. Zeg nou zelf, als het journaal op TV is ga je toch niet afwassen. En al helemaal niet als er voetbal is. Maar zij wordt dan boos en begint te zeuren over 'hangen voor de televisie en nooit wat uitvoeren in huis' Totaal geen inlevingsvermogen in de wereld van de man. Begrijp je wat ik bedoel?" Hij nam een slok en bestelde een nieuw biertje.

"Ze zegt ook dat ik nooit iets uitvreet in huis, dat ze er alleen voor staat. Nou vraag ik je. Ik was regelmatig de auto en heb dit jaar al drie keer het gras gemaaid. Die klusjes waar zij zo over blijft drammen zijn van die kleinigheidjes die rustig een dagje kunnen wachten. Dat kraanleertje lekt al een jaar, merk ik niks van op de waterrekening dus waar maaaak je je druk over. Je begrijpt wel wat ik bedoel." Hij nam een slok en bestelde maar weer een pilsje.

"En dan dat gezeur als ik 's avonds moe thuis kom en even een paar pilsjes drink. Ze gedraagt zich alsof ze met een alcoholist getrouwd is. Waar dat nou op slaat. Ik heb een groot lichaam dus die acht of tien flesjes daar heb ik echt geen last van hoor. Je ziet het toch zelf, ik heb er nu......" Er viel even een stilte, hij nam weer een slok en bestelde de volgende consumptie.

"....laten het vijftien glaasjes zijn. En merk jij iets aan me? Ik praat toch toch nog volledig co... co..uhm...helder. En zij maar roepen dat ik aggressief wordt van de drank. Onzin, waar ik aggressief van wordt is dat eeuwige gevit. Dat begrijpt iedereen, jij natuurlijk ook. Maar zij? Zij niet hoor." Hij nam nog maar een slok en stak zijn hand weer op naar de barman.

"Begrijp je dat nou....."

Verbaasd keek hij naar de lege kruk naast hem. Ik geloof niet dat ze hem had begrepen.

Geen opmerkingen: