maandag, september 19, 2005

Jam.

Vanmorgen heb ik de laatste bramen van de struiken gehaald. Vervolgens de oude takken eruit gesnoeid en de nieuwe takken opgebonden.

Nu ben ik gelijk maar doorgegaan met het verwerken van de laatste bramen tot jam, dan krijg ik tenminste weer wat ruimte in de vriezer.

Als jullie dus straks een ijselijke schreeuw uit het noorden des lands horen komen is er geen ramp gebeurd maar heb ik weer eens de jam over mijn vingers in plaats van in het potje gegoten.

Update: 8 potten jam later is het gasfornuis en alles wat binnen spatbereik daarvan ligt aan een heftige schoonmaakbeurt toe en heb ik maar twee keer jam op mijn vingers gekregen. Een bakje koud -erg koud- water bij de hand houden scheelt een hoop, ik heb de geluidsoverlast dacht ik aardig binnen de perken weten te houden.

Geen opmerkingen: