zondag, oktober 23, 2005

Ander tellertje (en nog wat gerommel in de marge)

Ik heb vanmiddag NedStat/ Webstats4you verwijderd. Ik kreeg de laatste tijd toch af en toe de mededeling dat er pop-ups geblokkeerd werden. Ik heb vervolgens de pop-up blokkering voor mijn eigen blog eens uitgezet en kwam toen tot de ontdekking dat het pop-ups betrof waar ik mijn bezoekers waarschijnlijk niet blij mee maakte.

Ik had eerder OneStat er al naast gezet. Nu heb ik in plaats van WebStats4you Sitemeter er op gezet. Ze overlappen elkaar wel voor een belangrijk deel maar het mooie van Sitemeter vond ik dat ik de tellerstand bij WebStats4you over kon nemen. Bovendien kan ik bij Sitemeter het meetellen van mijn eigen bezoeken uitgeschakelen (zonder dat je eerst moet upgraden naar een betaalde versie) wat me een wat zuiverder beeld lijkt te geven zodat ik dat gelijk maar gedaan heb. De herkomst, recente zoekopdrachten waarmee men hier kwam en meer van dat soort informatie is dan wel weg, maar dat bouwt vanzelf wel weer op.

Nu ik toch met de tempplate bezig was heb ik gelijk het W.I.P.-lijstje er op gezet. Voor degenen die W.I.P. niet kennen: het werkt eigenlijk hetzelfde als W.I.E. Als je wilt dat je naam en eventueel de link naar je log zichtbaar wordt klik dan op "Pas je W.I.P.-naam aan" en vul de velden in de pop-up die dan verschijnt even in. Daarna ben je op iedere site met een W.I.P.-lijstje in beeld. En je kan via "Pas je W.I.P.-naam aan" altijd je naam weer wijzigen of verwijderen.

Verder heb ik nog wat met linkjes gerommeld.

Ik laat voorlopig wel de pop-upblokkering op mijn pc uit staan voor mijn eigen blog om te zien of Goin' for broke daar nu inderdaad vrij van is.

Geen opmerkingen: