zondag, oktober 23, 2005

UPC bedankt (maar niet van harte)

In mijn woonplaats hebben we kabeltelevisie van UPC. Vroeger stelden die de abonnees nog wel eens op de hoogte als het zenderpakket wijzigde. Wijzigingen die trouwens vaak tegen de wensen van de abonnees ingingen. Zo verdween een aantal jaren terug plotseling Eurosport uit het pakket. En ondanks protesten en tegen adviezen van de programmaraad bleef het jaren lang weg.

Vanmorgen zapte ik even langs de kanalen en wat kom ik tot mijn verrassing tegen? Eurosport. Kennelijk heeft men eindelijk besloten het advies toch maar een keer op te volgen. Duitsland 3 is daarvoor opgeofferd.

Dit even doorgeven aan de abonnees is kennelijk teveel moeite. En omdat ik weinig tv kijk weet ik niet hoelang dit al zo is, je moest er maar toevallig tegenaan lopen of het infokanaal van UPC doorspitten om die informatie op te graven.

Overigens hebben we hier nog wel meer problemen met UPC. Ooit was het kabelnet van de Gemeente. Op een gegeven moment werd dit verkocht aan NUON, waarbij afspraken werden gemaakt over maximale prijsstijgingen. Toen NUON het net verkocht aan UPC is "vergeten" deze afspraak mee te nemen. Na veel gesteggel is het er uiteindelijk op uitgedraaid dat niet de gebruikers het teveel betaalde terug krijgen. Nee, er is een deal gesloten met de gemeente die een leuk bedrag van UPC krijgt om het geschil af te kopen. Vreemd: de gemeente had het kabelnetwerk toch allang verkocht en het is niet de gemeente die die sinds UPC het overnam met veel meer dan 100% gestegen tarieven moet ophoesten. En de gemeente piekert er niet over de ontvangen vergoeding ten goede te laten komen van de abonnees van het kabelnet. Die ziet het als een leuk potje om extra dingen te doen waar niemand op zit te wachten.

Maar in ieder geval ben ik nu niet meer uitsluitend van de BBC afhankelijk voor beelden van motorwedstrijden en kan ik vanmorgen even kijken naar beelden van de training van de GP van Turkije. En later vanmorgen de wedstrijden in alle drie de klassen, terwijl BBC steeds alleen de MotoGP klasse uitzend en van de andere klassen hooguit wat flitsen en de uitslag in beeld brengt.

Geen opmerkingen: