zaterdag, oktober 22, 2005

Koppensnellen.

Dat is mijn manier om nieuwssites door te nemen. Met mijn niet al te beste ogen kan ik niet te lang achter elkaar lezen dus is het handiger om even snel de koppen door te nemen en alleen de posten die me echt interesseren vollediger te lezen.

Af en toe leidt dat tot vreemde gedachtenkronkels. Een selectie:

"September was warmste ooit op aarde". Zouden ze iemand terug gestuurd hebben met een goede thermometer om dat tot ontstaan van de aarde na te gaan meten? Vreemd dat de uitvinding van die tijdmachine dan niet in het nieuws geweest is.

"Rusland schiet eerste Braziliaan de ruimte in". Leefde die man dan nog steeds en hoe oud is die dan wel niet, of hebben ze zijn mummie afgeschoten? En als dat laatste het geval is wat is dan het nut en wat vinden archeologen daar nou van?

China hoopt in 2007 eerste ruimtewandeling te maken". Zullen ze toch een stevige raket moeten bouwen om dat hele land omhoog te krijgen.

"Sterftecijfer ziekenhuizen kan met duizenden omlaag". Nooit geweten dat er zoveel ziekenhuizen doodgaan.

"Gezonken Eems-schip vlotgetrokken" Ligt het dan niet gewoon een paar meter verderop op de bodem? Volgens mij zou het handiger zijn een gezonken schip eerst te lichten.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Kronkelen mijn gedachten nou zou vreemd of ligt het toch aan de opstellers van de koppen?

Geen opmerkingen: