dinsdag, oktober 04, 2005

Doettie ut of doettie ut niet?

Gistermiddag om drie uur heb ik de eerste B12 injectie gehad. Waarna ik me af vroeg wat die zou doen. En vooral of die wat zou doen. Nou, dat doettie!

Volgens mij hebben ze me per ongeluk raketbrandstof ingespoten. Na een paar uur had ik al het idee dat ik een stuk helderder was. Zo helder dat ik 's avonds helemaal niet op de bank in slaap ben gevallen. Dat op zich was al een zeldzaamheid de laatste tijd. Ook zo helder dat ik helemaal niet de behoefte voelde om al op bed te gaan en om 3 uur vannacht nog weer een logje plaatste.

Anders strafte dat zich de volgende ochtend gelijk, zelfs als het maar 12 uur of 1 uur was geworden. Dan hoorde ik de eerste wekker vaak zelfs niet. En van de tweede wekker een halfuurtje later werd ik dan ook maar met moeite wakker. Een enkele keer sliep ik zelfs daar doorheen met tot gevolg dat mijn hele medicijnschema in de war was. En vaak viel ik dan na het innemen van de medicijnen opnieuw in slaap. Iets wat zich in de loop van de middag en avond in ieder geval dagelijks voordeed.

Vanmorgen was ik echter al halfwakker voor de eerste wekker afliep. Eigenlijk zoals ik dat vroeger altijd gewend was. Nog steeds heerlijk helder. Ik heb ook de indruk dat ik sneller kan typen en dan toch nog minder typfouten maak. En als ik ze maak het vaker gelijk door heb.

Ik heb zelfs het idee dat de pijn in nek en schouder die me al een paar jaar plaagt minder is.

Nu maar hopen dat dit gevoel blijft tot ik volgende week maandag de volgende injectie krijg. De huisarts wilde trouwens zelf ook nog een keer bloed laten prikken: om naar ferritine en foliumzuur te laten kijken. Slimme huisarts heb ik: die twee zaken waren door verschillende mensen die ervaring hadden met B12-tekort ook al naar voren geschoven. Eigenlijk zou het doodnormaal moeten zijn, zo'n slimme arts, maar gezien de verhalen die ik op diverse logs lees over ervaringen met artsen ben ik eigenlijk wel een beetje trots op mijn dokter en er in ieder geval heel erg blij mee.

Over een half uur dus even bij de vampierploeg langs en dan eens gaan verzinnen wat ik met al die extra uren ga doen.

Geen opmerkingen: