maandag, oktober 10, 2005

Goed voorbeeld....

Het prikken in door de regering opgelaten ballonnetjes begint wat eentonig te worden (ze maken het wel makkelijk om geregeld een nieuw postje op het log te zetten, gebrek aan ballonnen heerst er in Den Haag voorlopig kennelijk nog niet).

Maar nu toch maar eens wat luchtigs. Enige tijd geleden vertelde ik al over de Noorse boskat van de buren die door mij Houdini gedoopt is. Buiten Houdini hebben de buren nog een aantal huisdieren: een papegaai, wat honden en nog een kat: een pers.

Image Hosted by ImageShack.us

Normaal gesproken komt deze helemaal niet buiten. Hij kan ook niet echt goed klimmen dus zelfs als hij een keer in de tuin komt zou hij niet over het hek moeten kunnen komen. Kennelijk is hij echter in de leer gegaan bij Houdini. Met tot gevolg dat hij vanmorgen voor de derde keer in twee weken bij mij in de tuin stond. Ook het trucje van naar mij miauwen en dan voor de deur van de steeg gaan zitten zodat ik die open kan doen en even voor hem aanbellen bij zijn eigen huis heeft hij helemaal door.

Alleen stond hij nu al om zeven uur voor de achterdeur en was er nog geen leven te bekennen in het huis van de buren. En om ze nu wakker te bellen voor het terugbrengen van de kat vond ik wat overdreven. Ik heb dus de achterdeur maar opengedaan en na wat pogingen mij de steegdeur te laten openen kwam de leerling van Houdini maar eens binnen kijken. Daar heeft hij zich vervolgens een paar uur prima vermaakt met alles verkennen: hij dook zelfs in de kast als ik die opendeed om te kijken wat daar te beleven viel. Ook aangehaald worden was een bezigheid die hem prima beviel (mij iets minder: hij probeerde niet alleen mijn broek maar ook mijn benen wat op te ruwen alvorens er eens lekker voor te gaan liggen).

Om een uur of tien hoorde ik beweging bij de buren en heb ik hem terug naar huis gebracht. Toen hoorde ik ook dat hij de avond tevoren al ontsnapt was en dus de hele nacht buiten was geweest. Het zal mij benieuwen of hij er iets van geleerd heeft of hoe lang het duurt voor hij weer eens ontsnapt en mijn hulp inroept voor het openen van de deuren die in de weg zitten op weg naar zijn etensbak.

Image Hosted by ImageShack.us
"Ben jij nou zo dom? Pak een blik en een opener!

Geen opmerkingen: