woensdag, oktober 26, 2005

Kaalslag.

Met het mooie weer van vandaag leek het me een goed idee om eens te beginnen met het opruimen van de tuin voor de winter. Vanmiddag dus de laatste komkommer geplukt, en de laatste tomaten, de meeste nog groen, maar in de vensterbank worden ze meestal ook nog wel rijp. Daarna de planten er uit getrokken en in stukken geknipt in de container laten verdwijnen.

Daarna wat uitgebloeide vaste planten gekortwiekt en de bakken met geraniums en vetplanten in de schuur geparkeerd. Tenslotte de snoeischaar nog ter hand genomen en wat struiken alvast van wat overhangende takken ontdaan en andere die er wel goed tegen kunnen voor de winter gesnoeid te worden gelijk weer in model gebracht en wat uitgedund.

Ik kan nu ook bij de schutting komen om de klimop, die eigenlijk van de buren is maar steeds door en over de schutting probeert mijn tuin te veroveren, weer eens zo goed mogelijk weg te halen. Maar dat zal even tot volgende week moeten wachten: de groencontainer zit inmiddels zo goed als vol en ik wil de aardappelschillen en dergelijke nog wel kwijt kunnen.

Als het morgen ook weer zulk weer is zal ik de rest van de worteltjes en bietjes er ook uit halen en klaar maken voor de vriezer.

Langzaam maar zeker begint het een kale boel te worden in de tuin. Alleen de fuchsia's blijven nog eigenwijs doorbloeien. Het is een winterharde variëteit dus ik kan ze gewoon laten staan en er tot het 's nachts echt gaat vriezen van blijven genieten. Maar verder moet ik het tot februari/maart doen met de foto's die ik dit jaar heb gemaakt.

Geen opmerkingen: