woensdag, oktober 26, 2005

Strip.

Indertijd meldde ik al dat degene die me ophaalde voor het weekje Bentheim ook een collectie tijdschriften had afgeleverd afkomstig uit de nalatenschap die ik af te handelen heb.

Inmiddels heb ik een deel daarvan uitgesorteerd en op lijsten staan. Er bleken onder meer de nummers 1 tot en met 42 van het tijdschrift 40-45/Toen en nu tussen te zitten, en dat was vlot uitgezocht.

Moeilijker werd het met de striptijdschriften. Maar ook dat is inmiddels klaar: ik heb ze niet zitten lezen, maar na een paar dozen beginnen de letters voor mijn ogen te dansen en kan ik niet meer vlot controleren welke nummers eventueel afwezig zijn. Het is een flinke collectie Pep (later EPPO, nog later Eppo/Wordt vervolgd, daarna Sjors&Sjimmie, vervolgens Sjosji en uiteindelijk Striparazzi). 1974 blijkt te ontbreken (kennelijk een doos zoek geraakt in de loop van de tijd)maar vanaf het "nul"nummer uit 1962 tot en met 1973 is het vrijwel compleet en van 1975 tot en met nummer 5 van Stripparazzi uit 1999 eveneens.

Maar nu het volgende probleem: wat is een redelijke vraagprijs voor zo'n collectie? Want ik wil na bijna twee jaar wel eens een keer mijn eigen huis weer voor mezelf hebben dus ik wil ze wel weer kwijt. Maar omdat de nalatenschap meer schulden dan bezit omvat moet ik wel verantwoorden wat ik gedaan heb en aantonen dat ik redelijkerwijs de best mogelijke prijs heb bedongen voor alles wat te verkopen viel. (ik heb nog een kamer vol met kratten met huishoudelijk spul, computers, printers, en ook als iemand boekenplanken op wil hangen heb ik nog wel wat profielrails en plankensteunen (ruim 100 meter rails en een paar honderd steunen in diverse maten om precies te zijn).

Binnenkort de lijst maar weer eens bijwerken (wat inmiddels verkocht is eraf gooien) en een paar dagen advertenties in gaan typen.
En daarna met frisse tegenzin aan de slag met de circa 50 dozen met Motor, Moto73 en Motorvisie.
Mouth At Side

Geen opmerkingen: