dinsdag, februari 14, 2006

Keuringsrapport.

Vanmorgen vroeg, of in ieder geval voor mijn doen vroeg, en zonder ontbijt de deur uit. Heel vroeger moest ik wel eens voor straf zonder eten naar bed; achteraf bezien was dat helemaal niet zo'n straf: dit is erger. Maar voor het correct bepalen van ondermeer de cholesterol is het nodig nuchter te verschijnen. Ook verschillende medicijnen mag ik pas innemen als het bloed waaruit het gehalte van die medicijnen bepaald moet worden afgetapt is. Na het bloedafnemen moeten dus eerst die medicijnen alsnog ingenomen, en bij één van die medicijnen mag tot een uur na inname niet gegeten worden. Pas ver na elf uur kon ik dus eindelijk iets eetbaars naar binnen werken.

Ondertussen was ook het uitgebreidde longfunctie onderzoek uitgevoerd. Hierbij bleken alle waardes in overeenstemming met voorgaande keren te zijn, sommigen zelfs iets beter! FEV1 bijvoorbeeld was deze keer 4,60. Na ook de inwendige mens even op de foto te hebben laten zetten ben ik bij koffiehuis Prins diezelfde inwendige mens maar gaan versterken omdat de afspraak bij de polikliniek pas anderhalf uur later was.

Ook hier kwamen geen bijzonderheden uit. Longen klinken prima, mijn hart klopt, mijn bloed stroomt (bij een druk van 125/85, voor mijn doen een fractie hoger dan anders), er staat geen water in mijn enkels en ik kan keurig Aaaaaah zeggen.

In afwachting van nog wat labuitslagen en de onderzoeken op donderdag (waarvoor ik op het heerlijke tijdstip van 8 uur 's morgens in Groningen mag verschijnen) ben ik voorlopig weer voor 3 maanden goedgekeurd.

Om tien over twee was ik klaar, en met wat stevig doorstappen dacht ik de bus van half drie nog net te kunnen halen, van het AZG naar het station in Groningen doe ik meestal in ongeveer twintig minuten. Bijna was het nog mis gegaan: ze hadden weer eens besloten de perrons waar de bussen vertrekken door elkaar te husselen zodat ik precies op tijd bij het verkeerde perron aankwam. Gelukkig had ik het in de gaten en kon ik de al wegrijdende bus nog net achterhalen doordat deze even vastliep op nog wat tegelijkertijd vertrekkende bussen. Goed drie uur was ik weer thuis. Eens zien of dat donderdag ook weer lukt.

Geen opmerkingen: