zondag, maart 12, 2006

Brrrrr, ik bbbben wwwwweer thuis.

Vanuit een fris (0 graden) Brabant kwam ik vanavond thuis in een koud (6 graden, maar dan wel binnenshuis) Friesland. Nu de kachel een paar uur stevig heeft staan loeien is de temperatuur weer gestegen naar een niveau waarbij het enigszins mogelijk is mijn vingers te gebruiken voor wat typwerk.

De komende dagen komen er wel een paar uitgebreidere verslagen over de afgelopen week. Maar het is een gevarieerd weekje geweest: stralende zon, maar ook bijna zwarte wolkenluchten (en iedere denkbare variatie daar tussenin), motregen, sneeuw, hagel, natte sneeuw en stevige stortbuien passeerden mijn vakantieoord.

We hebben ons vermaakt met shoppen in Dongen, de Schotse Hooglanders in de bossen bij Dorst de groeten doen, gluren naar de hangouderen in winkelcentrum de Arendshof in Oosterhout, nog meer shoppen, nu in Breda, en het bezoeken van een nieuwe galerie in Oosterhout met een zeer gevarieerde collectie.

Verder hebben we ons bezig gehouden met puzzelen, belastingformulieren invullen (is dat niet twee keer hetzelfde?), lezen, kletsen en lekker eten. (en op gepaste tijden hebben we ook nog wel eens geslapen).

Al met al was het ondanks de tegenwerking van de weergoden weer een prachtige week, waarin ik politici en andere verontrustende zaken ver links heb laten liggen. Verwacht van mij dus geen nagekomen commentaar op alles wat er de afgelopen week ongetwijfeld weer mis is gegaan in Nederland en/of de rest van de wereld; ik weet er niets van en dat wil ik graag zo houden.

En nu ga ik verder met tassen uitpakken en het volstouwen van de wasmachine zodat die terwijl ik slaap vannacht wat overuren kan maken. Tot binnenkort.

Geen opmerkingen: