maandag, maart 13, 2006

Goede reis.

Vorige week maandag kwam de trein, ondanks alle klachten over de NS, zelfs een paar minuten te vroeg in Gilze-Rijen aan. Met tot gevolg dat ik een half uur te vroeg was. 's Morgens werd op OV-informatie namelijk aangegeven dat tussen Zutphen en Arnhem een defect treinstel voor een kwartier tot een half uur vertraging zorgde.

Met de gebruikelijke voortvarendheid waarmee de NS problemen aanpakt in gedachten had ik dus maar besloten de ontbijtboel onafgewassen achter te laten en de trein een half uur eerder te nemen. Het defecte treinstel bleek echter al opgeruimd te zijn en ik bereikte dus zonder vertragingen mijn bestemming.

Het had trouwens niet veel gescheeld of dat was heel anders gelopen: in Zwolle moest ik overstappen en mijn trein richting Brabant werd verondersteld van spoor 7 te vertrekken. Nog heel wat meer mensen verkeerden eveneens in die veronderstelling, totdat kort voor het vertrek omgeroepen werd dat de trein naar allerlei tussenliggende stations en uiteindelijk Roosendaal deze keer vanaf perron 6 zou vertrekken. Stonden we dus mooi aan de verkeerde kant van het perron op een trein te wachten die er allang was. Als ze behalve de treinenloop nu ook de informatievoorziening richting de passagiers nog eens flink verbeteren zou ik bijna tevreden worden over de NS.

Geen opmerkingen: