maandag, maart 20, 2006

Gebruiksaanwijzing.

Bij mijn laatste controle in het ziekenhuis werd bij de botscan vastgesteld dat een rugwervel wat ingezakt is. Dit was reden mij andere medicijnen voor te schrijven om botontkalking tegen te gaan. Daarbij horen calcium-kauwtabletten (tot nu toe had ik calcium-bruistabletten) Zoals ik altijd doe als ik nieuwe medicijnen krijg heb ik de bijsluiter even goed doorgelezen.

Bij "wijze van gebruik" kwam ik iets tegen wat mij een goed idee leek: "De tablet dient gekauwd of opgezogen te worden".

Aangezien ik zolangzamerhand weinig vertrouwen meer heb in het vermogen van farmaceuten om een tablet een echt aangename smaak te geven leek dat laatste mij wel wat. Dus ik zoek een rietje op. Nou vergeet het maar, daar past zo'n tablet met geen mogelijkheid door heen. En ze zullen toch niet bedoelen dat ik het in de stofzuiger moet zien te krijgen? Dat lijkt me weinig effectief.

Geen opmerkingen: