donderdag, april 27, 2006

Groente van eigen tuin.

Hoewel ik eigenlijk maar een heel klein stukje van mijn tuin gebruik om wat groentes te verbouwen haal ik ongeveer de helft van de groente die ik nodig heb uit mijn eigen achtertuin. Vandaag is een begin gemaakt voor de oogst van dit jaar: de worteltjes en bietjes zijn gezaaid.

Maar het gaat nog wel een tijdje duren voor ik daar van kan eten. Gelukkig zit er nog wel een voorraad bietjes, courgette, andijvie en wat sperzieboontjes in de vriezer. Bovendien kan ik vanavond toch iets van eigen tuin verorberen: ik heb net de eerste portie rabarber van dit jaar geoogst. Die eerste oogst geeft me altijd een bijzonder gevoel. Een gevoel van "het wordt toch weer zomer" en van "ha lekker, vers superecologisch eten" en vooral: een tevreden gevoel. Waarbij het weer van vandaag nog eens extra meehielp.

Wat geeft jullie een lekker gevoel?

Geen opmerkingen: