vrijdag, april 28, 2006

Wisselvallig.

Vanmorgen begon de dag met een voluit schijnende zon en een aangenaam temperatuurtje. Ik had gedacht de zaaibedden die een paar weken geleden omgespit zijn eens in orde te maken door de kluiten fijn te maken en de boel even glad te harken. De weergoden dachten er echter anders over: langzaam maar zeker kwam er meer bewolking en met het verdwinen van de zon verdween ook de aangename temperatuur. En nu regent het zelfs een beetje. Gelukkig heb ik eerder van de week de bietjes en worteltjes al ingezaaid.

Vanmiddag komt het schilderbedrijf ook even langs om te kijken hoeveel van mijn vakantiegeld ik deze keer in het schilderwerk mag steken. Dat verkeerd namelijk ook in een wat wisselvallige toestand. Het meeste zit nog prima in de verf maar op diverse hoeken begint het er toch wat slordig uit te zien. Om te voorkomen dat er meer moet gaan gebeuren dan alleen schuren en opnieuw in de verf zetten moet er dus maar wat aan gebeuren en met mijn (waarschijnlijk dankzij de medicijnen) niet helemaal optimale gevoel voor evenwicht lijkt het mij niet verstandig zelf op een ladder te gaan klimmen.

Zit dat vakantiereisje naar een mooi tropisch eiland er dus dit jaar weer niet in. Maar ach, wat moet ik ook op een tropisch eiland, het wordt hier vast ook weer een schitterende zomer en dan is het prima vertoeven aan de Costa del jardin au Sud.

Geen opmerkingen: