dinsdag, mei 30, 2006

Krijg nou de hik.

Dat dacht ik nadat gisteren de computer eerst gewoon opstartte. Om vervolgens spontaan te gaan herstarten, vast te lopen tijdens de herstart en vervolgens niet meer fatsoenlijk aan de praat te krijgen te zijn: zodat ik niet eens kon kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Met veel hick-ups heb ik diverse programma's die bij het aanzetten van de computer gelijk mee opstarten uit kunnen schakelen en kennelijk zit ergens daartussen de boosdoener: het is in ieder geval weer gelukt om beeld, geluid en een werkende muis en toetsenbord te krijgen.

Dat het ver in de middag geworden is komt mee doordat ik vandaag voor de periodieke (= driemaandelijkse) controle naar het UMCG (voorheen AZG) moest. Dat is allemaal soepel verlopen: alleen bij het bloedprikken was het erg druk zodat ik hier bijna een uur mee zoet was in plaats van de gebruikelijke tien à 15 minuten.

De uitslagen van wat ze zoal in mijn bloed gevonden hebben (na de afgelopen natte en frisse vakantieweek zal dat wel vooral koffie zijn - kunnen ze eens een keer koffiedik gaan kijken in het lab) krijg ik later van de week nog door, maar ik voel me prima dus ik verwacht geen vreemde zaken.

Mijn bloeddruk was met 70/110 prima en de longfunctie was zoals gebruikelijk (Fev1 4,49; ik zit daarmee altijd rond de 4,5-4,6). Alleen mijn gewicht blijft wat aan de lage kant (thuis kom ik op 60 kilo, op hun weegschaal -inclusief een paar redelijk zware wandelschoenen- op 59,5 kilo) dat wordt dus nog meer eten dan ik al doe.

Ik ga nu dus eerst maar een stevige lunch naar binnen werken om te voorkomen dat ik nog meer afval, daarna zal ik een poging doen een zinnig verhaal van afgelopen week in elkaar te timmeren (helaas: geen foto's; het was niet echt weer om uitgebreidt te gaan fotograferen)

Geen opmerkingen: