donderdag, juni 08, 2006

Achter(lijk)

Ik heb op het ogenblik gewoon te veel te doen. En dan komt vanaf morgen ook nog mijn moeder een weekje logeren in verband met mijn verjaardag volgende week. Vandaag heb ik dus maar wat meer vaart gezet achter de door mijn herhaalde afwezigheid en het slechte weer wat achterop geraakte werkzaamheden in de tuin.

Ik heb bovendien nog wat boodschappen in huis gehaald, gisteren had ik ook al wat inkopen gedaan en de rest doe ik samen met mijn moeder, kan ze zelf uitzoeken wat ze op het brood wil en dergelijke, en mijn medicijnvoorraad aangevuld.De stapel huis-aan-huis-bladen en tijdschriften is al een aardig stuk geslonken (en de doos met oud papier een stuk verder gevuld).

En dan is hier vandaag ook nog een grote braderie/rommelmarkt. Gelukkig is het koopavond dus ik ga zo maar eens rondsnuffelen, in de hoop zo de ergste drukte in deze warmte te ontlopen.

Zo kom ik natuurlijk nooit toe aan het verslag en de foto's van de Keukenhof, dus als ik nog een beetje fut over heb zal ik proberen daar vanavond/vannacht nog wat aan te doen.

Ook het commentaar op het nieuws blijft er een beetje bij. Als ik genoeg tijd had zou ik vandaag bijvoorbeeld wel iets geschreven jebben over Sjors die als een kind zo blij was dat uit zijn naam weer een flink aantal mensen zonder vorm van proces naar de andere wereld is geholpen. Dat Ali Zakkenwasser niet zo'n frisse jongen was wil ik misschien nog aannemen, dat hij de doodstraf had verdiend misschien ook nog wel (hoewel ik in principe tegen de doodstraf ben); maar: de gebruikelijke volgorde is oppakken, berechten, veroordelen, ter dood brengen. Een bom op een huis gooien, waarin ook nog een groot aantal anderen aanwezig waarvan de ernst van de misdaden niet bepaald zo duidelijk is en met het risico dat onschuldigen "meegenomen" worden vind ik niet bepaald een staaltje van het goede voorbeeld geven: ik dacht dat het de bedoeling was dat dit land een rechtsstaat werd? Als er geprobeerd was hem op te pakken en hij had zich verzet en was daarop neergeschoten had ik me er niet druk om gemaakt.

Maar er direct maar een paar bommen op gooien vind ik geen gedrag dat in een beschaafde rechtsstaat thuishoort: dat is in mijn ogen een zeer primitieve manier van optreden.

Geen opmerkingen: