zaterdag, juni 24, 2006

De balluh.

Heb ik vanavond toch, geheel tegen mijn gewoonte in, ruim twee uur voetbal, nabeschouwing, voorbeschouwing en voetbal aangehoord. De Pizzeria heeft voor het keukenpersoneel en de mensen aan de bar een tv staan en achterin voor de rest van de gasten een enorm beeldscherm.

Het geluid was dan ook niet te ontlopen. De beelden gelukkig wel: gewoon een kwestie van dooreten. Ik heb er dan ook nauwelijks iets van gezien en weet nog steeds niet welke landen de eerste wedstrijd speelden. Van de tweede wedstrijd weet ik dat inmiddels wel: Argentinië en Mexico.

En te oordelen naar het aantal keren dat er voor een doelpunt gejuicht werd stond het tegen de tijd dat ik wegging 8-8. (Dat ze tussen al die herhalingen door nog tijd hebben om aandacht aan de wedstrijd te besteden mag een wonder heten volgens mij).

Van mij hoeft het niet en mogen ze tv's in restaurants per omgaande verbieden: ik kom om te eten en dat wil ik graag een beetje rustig doen. Maar dat schijnt voor een meerderheid van de bevolking een onaanvaardbare eis te zijn dus ik schik me maar.

Maar als Italië speelt ga ik geen pizza eten. Want ik vrees dat dan de verkeerde pizza's aangebrand op de verkeerde tafel terecht komen. (en nee in dit geval is twee keer verkeerd niet toch weer goed)

Geen opmerkingen: