zondag, juni 25, 2006

Kermit?

Eén van de leuke dingen van een tuin is dat er beestjes in voorkomen. Soms wat minder leuke (maar daarom niet minder fraaie) beestjes als slakken die de hosta's opvreten. Soms bijzonder fraaie zoals vlinders (waar mijn belangstelling vooral naar uitgaat.

In de loop van de jaren heb ik ook egels in de tuin gehad en bijna jaarlijks zit er een pad onder de rabarber of de hosta's (mooi laten zitten, die houdt mooi opruiming onder de slakken).

Gistermiddag had ik echter een diertje in de tuin dat geheel nieuw voor mij was:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Ik ben niet zo thuis in de amfibieën maar volgens mij is dit een groene kikker. Het bezoek heb ik waarschijnlijk te danken aan de enorme vijver die de buren sinds een aantal jaren hebben, ik hoor daar ook geregeld kikkers kwaken.

Na eerst geschrokken van mijn bezigheden uit de rotstuin gesprongen te zijn kon ik net twee foto's van hem/haar maken terwijl hij/zij op de strook rond de rotstuin zat voor hij/zij met een flinke sprong weer in de rotstuin belandde en tussen de begroeiing spoorloos verdween.

Geen opmerkingen: