vrijdag, juni 30, 2006

Hebbes!

Ik wist via de fanclub al dat hij deze week uit zou komen. Woensdag dus al even naar de platen CD-zaak. Ik kwam terug met een andere cd: het eindelijk op cd uitgebrachte Children's Album uit 1975 met 4 niet eerder uitgebrachte tracks als bonus (dat doen ze nou altijd: ik heb de LP wel, maar ben wegens de bonustracks als fan eigenlijk verplicht de cd er gewoon bij te kopen). De nieuwe cd zou op 30 juni uitkomen.

Vanmorgen dus weer snel naar de CD-zaak. Ik kwam deze keer terug met een DVD met live opnames. Een niet te beste DVD bleek al snel: de nummers zijn met de botte bijl uit de banden van concerten en vooral tv-show's geknipt en hard tegen elkaar geplakt zonder enige overgang terwijl de meeste nummers nog te snel lopen ook. Maar ach, hij kostte maar € 6,99. En de CD stond wel op de lijst voor vandaag dus moest in het nog te ontvangen pakket zitten.

Vanmiddag dus voor de driemaal is scheepsrecht. En nu ben ik in het trotse bezit van de nieuwste CD van Johnny Cash: American V - A hundred highways, de CD waaraan Johnny was begonnen op de dag dat American IV klaar was en die grotendeels klaar was toen Johnny overleed. Er moest alleen nog wat fijn schaafwerk, "final touches" zoals producer Rick Rubin het noemt in de covernotes, plaatsvinden. Nu dus eindelijk verschenen.

Het is de bedoeling dat van nog aanwezig materiaal nog een American VI wordt samengesteld die dan in de loop van 2007 zou moeten verschijnen.

Maar voorlopig: als jullie ineens een zware stem wat onbekende liedjes horen zingen vanuit de richting Friesland dan heb ik het volume even opengedraaid.

Geen opmerkingen: