woensdag, augustus 09, 2006

Bakker54

Vandaag zou even een kleine aanpassing van mijn naam op zijn plaats zijn. Vanmiddag is weer een lid van de bevriende familie met zeven kinderen jarig. De cake staat nu in de oven. Daarna nog een blad met 20 kleine cakejes voor de kinderen er in schuiven.

En omdat ik nu toch met de oven bezig was heb ik gelijk maar een portie meergranenbroodjes voor mezelf gebakken. Het eerste broodje smaakte heerlijk: warm, met wat roomboter en een dikke plak Tilsitter (een kaassoort, oorspronkelijk Zwitsers maar die is bijna niet te krijgen, meestal krijg je de Deense). Straks bij de lunch nog een stel verorberen en de rest is voor het ontbijt morgenochtend, die gooi ik dan nog even in de oven na ze voor de krokantheid even onder de kraan gehouden te hebben.(een ijsblokje in een ovenvast schaaltje onderin de oven zetten werkt trouwens ook om de korst lekker knapperig te krijgen, maar ik vind gewoon even licht vochtig maken een stuk makkelijker).

Geen opmerkingen: