vrijdag, augustus 18, 2006

Ondergronds.

In NOVA hebben ze de laatste weken dagelijks het item "de beuk er in" waarin steeds andere Nederlanders vertellen welk stukje Nederland ze zo lelijk vinden dat wat hen betreft de beuk er in mag. Vanavond was dat Vincent Bijlo die vond dat dat ook maar met de snelweg door Amelisweerd moest gebeuren. Op zich kan ik zijn argumenten over aantasting van natuur, milieu en landschap en de geluidsvervuiling best begrijpen.

Hij raakte me echter kwijt toen hij ging verkondigen dat nieuwe wegen, spoorlijnen en vliegvelden ondergronds aangelegd dienden te worden.

Voor wegen en spoorlijnen vind ik dat niet zo'n gek idee. Maar vliegvelden? Ik zie die Boeings niet zo snel ondergronds opstijgen en landen. Volgens mij zitten ze dan al snel aan hunhet plafond. Maar misschien dat Vincent Bijlo ze wél ziet vliegen?

Geen opmerkingen: